Blindfold
ένα θεατρικό κείμενο ενάντια στην αλαζονεία, το θράσος, την υποτίμηση, την στέρηση ελπίδας. Reportage Ζώης Τριανταφύλλου Σφακιανάκης
Blindfold
Η Νύχτα του Κυνηγιού
της Σοφίας Σταυρακάκη
Δεν είναι ο κίνδυνος αλλά ο φόβος που μας ακινητοποιεί.
Blindfold, μια επίπλαστη αδιέξοδη κατάσταση ομηρίας.
Καθημερινοί άνθρωποι,
μάρτυρες, εκτελεστικά όργανα, θεατές και υποψήφιοι, συμπρωταγωνιστές ενός θεατρικού τελετουργικού ατίμωσης.
Το "Blindfold - Η νύχτα του κυνηγιού" είναι ένα θεατρικό κείμενο ενάντια στην αλαζονεία, το θράσος, την υποτίμηση, την στέρηση ελπίδας.
Το έργο είναι μια καταγγελία εναντίον των μεθόδων επιβολής, συμμόρφωσης και υπακοής σε κανόνες με σκοπό την καταστολή αντιδράσεων, τον θρίαμβο της Αρχής.
Αναφέρεται σ' ένα μέλλον πλήρους πολιτικής και πολιτισμικής αδράνειας. Ο Duke και η Donna είναι πολιτικοί κρατούμενοι και υποχρεώνονται στην άσκηση κοινωφελούς εργασίας έναντι ποινής. Λόγω του αντισυμβατικού τους χαρακτήρα θεωρούνται παραβάτες, πιθανοί ταραξίες και ανατροπείς και τίθενται στην υπηρεσία της μπουρζουαζίας ως καλλιτέχνες-διασκεδαστές παράγοντας εφήμερη στρατευμένη τέχνη, μόνη μορφή τέχνης στις μελλοντικές τούτες κοινωνίες. Ζωτικός τους χώρος ένα δωμάτιο-κλουβί.
Τους παρέχουν τροφή, ανάλογη της αποδοτικότητάς τους και φάρμακα για την καταπολέμηση κάθε ψυχικής νόσου ως συνέπεια της περιθωριοποίησης, της φυλάκισης, της απομόνωσης, των στερήσεων, του εξευτελισμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Η διαπόμπευση τους ολοκληρώνεται με τις μάσκες λύκων που είναι αναγκασμένοι να φορούν σε κάθε τους εμφάνιση μιας και οι λύκοι δεν "χορεύουν" ποτέ σε τσίρκο.
Με την καταναγκαστική χρεοκοπία, τον αποκλεισμό των υποταγμένων, με τον εγκλεισμό σε κέντρα επιβολής εξουσίας επιτυγχάνεται έλεγχος και ελαχιστοποιούνται πιθανές αντιδράσεις και επιδιώξεις διάλυσης του κοινωνικού ιστού. Στις αναπτυγμένες κοινωνίες είναι τόσο ευέλικτος ο μηχανισμός εγκλωβισμού σε συνθήκες και απαιτήσεις της ζωής που η κοινωνία χωρίζεται μεταξύ αυτών που παράγουν φόβο κι αυτών που καταναλώνουν φόβο.
Όπως και σήμερα, έτσι και στο εγγύς μέλλον όπως παρουσιάζεται στο "Blindfold", υπάρχουν κι εκείνοι που υποτάσσονται, υπηρετούν ελπίζοντας σε μια απλή ζωή, που παρασιτούν προσκολλώντας σ' αυτούς που έχουν συγκεντρωμένη κυρίως την οικονομική δύναμη στα χέρια τους, επιζητώντας την εύνοιά τους. Αυτή η κοινωνική συμπεριφορά εκπροσωπείται από τον Manstro και τη Star, θηριοδαμαστή και ντίβα του τσίρκου, δύο μύστες μιας εγκλεισμένης Αρχής.
Οι μηχανισμοί εξαντλούν τα όρια της ισχύος τους και μοιραία έρχεται η κατάρρευση γιατί υπάρχουν κι αυτοί που ζουν διωκόμενοι από το σύστημα, αμφισβητίες που δεν έχουν τίποτα να χάσουν. Δεν φοβούνται την συνάντηση με τον θάνατο, έξω από φιλοσοφικά πλαίσια, είναι ελεύθεροι.
Στο έργο δεν τους αναζητά κανείς. Δεν περιμένουν κανένα. Δεν είναι μόνο η άρνηση, ο πόνος που τους ενώνει αλλά κι ο έρωτας, η δίψα για ζωή που τους ανυψώνει. Ο έρωτας ως υπερβολή σε συνθήκες ανέχειας, είναι η μόνη τους ελπίδα ενάντια στην δουλεία. Και για όσο θα υπάρχουν ανθρώπινα πλάσματα που δεν "εκπορνεύονται" ο ανίκητος στη μάχη έρωτας, θα αφυπνίζει συνειδήσεις.
Παίζουν:
Μουσική: Ηλίας Κουρτπαρασίδης
VideoArt: Σοφία Σταυρακάκη-Ηλίας Κουρτπαρασίδης
Δημιουργία Τηλεοπτικού Trailer: Ηλίας Κουρτπαρασίδης
Σχεδιασμός/ Έκδοση Προγράμματος: Εκδόσεις "Άπαρσις"
Φωτογραφίες: Peny Delta
Camera: Άλκηστη Διακρούση
Μετάφραση στην Αγγλική Γλώσσα: Μαρία Δραγατάκη
Προγράμματα σε μεγαλογράμματη σειρά και σε γραφή Braille
Προσβασιμότητα χώρου
Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος: 12 ευρώ
Από το ΘΕ.ΑΜ.Α. (Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία).
14, 15, 16 & 17 Ιουνίου 2018 Ώρα: 21:00
ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ
Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα - ΤΗΛ:+30 210 3418550 - FAX:+30 210 3418570 - EMAIL: info@mcf.gr
Ζώης Τριανταφύλλου Σφακιανάκης
Θεατρικός Συντάκτης
Κανένας δε γεννιέται με Manual οδηγίες χρήσεως. Ο άνθρωπος δημιουργείται μέρα με την μέρα . Όταν στις εργοστασιακές μου ρυθμίσεις προστέθηκε το Θέατρο και η Ψυχολογία άρχισα να λειτουργώ ως καθρέφτης . Αγαπώ την μοναδικότητα του ανθρώπου και το πάθος του για ζωή. Από τον Θέσπι και τον πρώτο υποκριτή, το μαγικό <ΑΝ> του Στανισλάφσκι και μέχρι τις μέρες μας ...το θέατρο εξελίσσεται παράλληλα με τον άνθρωπο .
Κι αυτός ο άνθρωπος είσαι ΕΣΥ